Zasady i fazy diety Dukana

Zasady i fazy diety Dukana

Jeśli marzysz o tym, by szybko zgubić zbędne kilogramy, to dieta proteinowa według Dukana jest stworzona właśnie dla Ciebie. Po za tym stosując się do jej reguł, osiągniesz zadawalający wygląd i na pewno nie grozi Ci efekt jo-jo. A co najważniejsze, nie musisz katować się przez wiele godzin, wykonując mordercze ćwiczenia na siłowni.

Co musisz wiedzieć o diecie białkowej?

Po pierwsze, decydując się na tę metodę odchudzania, musisz zmienić swoje złe nawyki żywieniowe. Przede wszystkim, trzeba ze swojego jadłospisu wyrzuć węglowodany i tłuszcze, a w ich miejsce wprowadzić białko i produkty białkowe, które są podstawą kuracji (stąd też jej nazwa). Ważne jest to, że się nie głodzisz, jesz, ile chcesz, ale tylko odpowiednio dobrane produkty. Oczywiście, od razu gubisz kilogramy, przez co odczuwasz ogromną motywację do dalszego stosowania diety Ducana.

Jakie są fazy diety Ducana?

Dieta proteinowa składa się z czterech etapów, pierwsze dwa mają na celu utratę kilogramów, dwa ostatnie służą utrzymaniu osiągniętej wagi. Nie można mieszać kolejności etapów ani skracać długości ich trwania.

Oto krótka charakterystyka etapów diety białkowej.

Pierwsza faza tzw. uderzeniowa powinna opierać się chude mięso, głównie drób i ryby, a także nabiał. Może trwać od 1-10 dni ( w zależności od tego, ile chcemy stracić kilogramów). Od razu przynosi ogromne efekty, gdyż nasz organizm nie jest przygotowany na spożywanie wyłącznie produktów białkowych, co sprzyja traceniu wagi.

Kolejna faza tzw. naprzemienna – trwa do momentu, w którym osiągniemy wymarzoną figurę. Do diety, którą stosowaliśmy w pierwszej fazie, wprowadzamy gotowane bądź surowe warzywa. Krótko mówiąc, wymieniamy z sobą produkty białkowe i warzywa. Najczęściej są wybierane następujące rytmy 1/1 (dzień z warzywami/dzień z produktami białkowymi) bądź 3/3 lub 5/5 (ten ostatni rzadziej jest stosowany, gdyż 5 dni z warzywami może być trudne do zniesienia).

Trzecia faza tzw. utwalania jest bardzo trudna, gdyż może trwać bardzo długo, bowiem na każdy utracony 1 kg przypada 10 dni stosowania tej diety. Obowiązkowo, raz w tygodniu stosujemy dzień ścisłej diety uderzeniowej, najlepiej w czwartek. Ale produktów spożywanych w poprzednich etapach, możemy dodać kolejne produkty. A co najważniejsze, dwa razy w tygodniu, wolno tak kosztować obfity posiłek, który był wcześniej zakazany, składający się z dania głównego, słodkiego deseru czy owoców (jednak musimy być cały czas w zgodzie z proponowanym jadłospisem).

Ostatnia faza tzw. stabilizacji powinna trwać całe życie, wskazane jest, abyśmy dalej stosowali nabyte nawyki żywieniowe. Poza tym, należy raz w tygodniu przestrzegać diety proteinowej z pierwszego etapu. Konieczne jest także spożywanie podczas dnia 3 łyżek otrębów owsianych.

Back to Top